Km: 328 199

Kuten edellisessä postauksessa mainitsin, bemarin takakallistuksenvakaajan pystytangot olivat aika heikossa hapessa molemmat. Oikeanpuolimmainen oli liukunut melkein irti ja jopa napsahti poikki, kun sitä yritti vääntää takaisin paikalleen.

20150305_174147.jpg

Tuommoisella perällä minä sitten ajelin toissapäivänä koulusta kotiin... Tuntui vähän siltä kuin olisi ollut veneessä joka kolisee joka hypyssä ja notkossa.

Motonetti myi mulle eioota, joten piti kääntyä KL-Varaosien puoleen. Sieltäkin löytyi hyllystä vain yksi kappale näitä. Ostin sen; parempi sekin kuin ei mitään, onpahan molemmin puolin sitten ainakin jonkinlainen tanko.

20150305_174834.jpg

Eilen irrotin jäljelle jääneen pätkän. Se oli kiinni alustassa 13mm pultilla ja vastaruuvilla. Ruosteessahan ne oli molemmat, joten ilman ruosteenpuhdistussprayta olisin ollut helisemässä.

20150305_174855.jpg

Uusi koiranluu. Tuo pää, jossa on metallinen lieriö kumin sisällä, tulee kiinni koriin ja pelkkä kuminen pää kiinnittyy kallistuksenvakaajaan.

Vaadittiin hiukan silikonisprayta ja enemmän näppivoimaa kuin minulta (vielä) löytyy, mutta kyllä se alapääkin meni sinne paikalleen. Yläpäänkin kanssa oli vähän ongelmia, kun sitä piti vähän taivutella ja venkslata että sai pultin kohdilleen.

20150305_180928.jpg

Tadaa.

Kotimatkalla huomasin, ettei auto nyöki läheskään yhtä paljon.

Tein eilen koulussa myös pakokaasu- ja iskaritestin omaan autoon. Pakokaasutesti ei mennyt läpi - HC oli liian korkea - mutta se saattoi johtua siitä, että tuo vanha katalysaattori tarvitsee aikaa lämmetäkseen. Iskaritesti näytti hyvältä. Etuiskarit ovat kunnossa, samoin takaiskarit luultavasti; ne olivat ihan siinä rajalla että mennäkö läpi vai eikö mennä. Opettajan mukaan se johtuu todennäköisesti niistä takakelkan puslista.

Löysin muuten pari hyvää ohjetta niiden puslien vaihtoon. Niillä sitten mennään ensi lähiopetusjaksolla.