"Nyt on sentäs teoreettinen mahdollisuus että bensa pysyy siellä missä pitääkin", totesi V urakan jälkeen.

Semmoinen homma se oli. Auton takapää ilmaan, tankki irti kiinnikkeistään, vanha muoviletku poikki ja irti ja uusi paikalleen. Kuulosti helpommalta kuin mitä se oli, vaikka ei se sinänsä edes vaikealta näyttänyt. V teki työn ja minä rymysin vieressä, painoin asioita mieleeni ja napsin kuvia.

Tältä se letkuviritys siellä tankin päällä näytti:

20140308_125448-normal.jpg

20140308_125505-normal.jpg

Jesseteipistä ja sähköteipistä on moneksi, näemmä myös bensaletkua matkivan vesiletkun korjaamiseen.

 

20140308_125513-normal.jpg

Tuo musta kumiletkun pätkä on BMW:n alkuperäinen.

 

20140308_133905-normal.jpg

Olikohan tätä muoviletkua yritetty sähköteipillä naamioida bensaletkuksi?

 

20140308_131123-normal.jpg

Ja eikun uutta letkua paikalleen vaan.

Tässä koko letkupatentti purettuna:

20140308_125836-normal.jpg20140308_133918-normal.jpg

About metrin mittainen kirkas muoviletkunpätkä, 3 kpl klemmareita (älkää kysykö miksi letkun KESKELLÄKIN oli klemmari), sähköteippiä, jeesusteippiä. Ei ihme näillä vehkeillä, jos bensaa tuli loppujen lopuksi tankattua vain 25 eurolla kun tankkasi kolmellakympillä.

Ei näin.

Ps. Tsekkasin samalla rekisterikilven valot, kun ajotietokone on niistä huudellut jo pidempään. Molemmat olivat 5-wattisia, mutta vasen oli ihan musta. Katsotaan, korjaantuuko vika, kun ostan uuden lampun.