No niin.

Ulvovat (taka)jarrut on nyt korjattu: ensin luulin, että vika olisi männissä, mutta männät liikkuivatkin todella nätisti. Liukutapit sen sijaan olivat jumissa. Sinänsä tämä oli mielenkiintoista, koska ne rasvattiin ihan korjaamolla talvella 2014, ja se rasva oli mennyt ihan liisteriksi. Se oli kuin liimaa. Noh, nyt niissä on pyöränlaakerirasvaa. Katsotaan kauan menee että ulina alkaa uudestaan.

Pelkääjän puolelle on vaihdettu koko raidetanko. P suostui ystävällisesti vaihtamaan sen, eikä sitä olisi kyllä minun voimilla irti saatukaan. Se perkele oli suunnilleen hitsaantunut kiinni sieltä sisäpäästä. Samalla pyöräkotelosta löytyi ylläri:

20160802_093931.jpg

Siellähän on reikä. Ihme, ettei sitä huomattu katsastuksessa.

Ja sitten kuukauden bonus!

Tänään kaupasta kotiin ajaessa kuului yhtäkkiä KLANK! ja sen jälkeen joka töyssyssä jokin auton alla kolisi. Ohjauksessa ei tuntunut suurempaa välystä, ja ääni kuului aina kun pyörä liikkui pystysuuntaan, joten ei hätää. Hiljaksiin kotipihaan vaan.

Pihassa kurkkasin auton alle:

20160803_121517.jpg

Tadaa. Kuskin puolen vakaajankumin kiinnityspelti päätti ottaa lopputilin.

Vielä pitää vaihtaa kuskin puolelle reaktiotanko sekä raidetangon pää, pitää hitsata paikka tuohon pyöräkoteloon, ja sitten ostaa uusi pelti tuohon vakaajan kumiin ja lyödä se kiinni. Sitten ajaa hurautan konttorille ja toivon sormet ristissä, että pääsen päästötesterille HETI eikä tunnin päästä.

Edit 4.8.:

Olihan se panta aika entinen. Se oli ehkä yhteensä sentin verran kiinni tuosta toiselta puolelta, kaikki loppu pelti oli hiutunut puhki. Vieressä isännän tekemä uusi versio.

20160803_201234.jpg