Selvisihän se nykimis/kiihtyvyysongelma vihdoin. Kone oli vaan tukossa.

Noiden vanhempien autojen kanssa on semmoinen juttu, että jos niillä ajelee lähinnä vaan kaupunkiajoa pienillä nopeuksilla ja lyhyitä matkoja, kone karstoittuu ennen pitkää. Siihen auttaa joko CRC injector cleaner tai sitten tuo jo mainittu konsti. Eli jos kone on kunnolla tukkosessa, niin ei auta muu kuin ajella motarille ja vaihtaa kahdeksankympin-satasen vauhdissa yhtäkkiä vitoselta kolmoselle ja iskeä lappu tiskiin. Tuntuu ja kuulostaa aluksi helkkarin pahalta, mutta se toimii. Kone todennäköisesti ulvahtaa, sitten potkasee ja sitten pieraisee mustaa savua, mutta se on vaan sitä karstaa, jonka moottori yskäisee ulos. Vähän niin kuin nuhainen ihminen aivastaisi räät pihalle. Sen sijaan jos savu on yhtäkkiä sinistä, kannattaa pysäyttää ja sammuttaa kone vähän äkkiä...

Näin olen kuullut, eikä ainakaan tähän mennessä ole yhtäkään autoa hajotettu kyseisellä menetelmällä. Uusista hienoista vempeleistä en sitten tiedä, mutta tuommoisiin 20 vuotta vanhoihin ja vanhempiin menopeleihin tuntuu toimivan hyvin.

Ps. Ostin myös tuon CRC injector cleanerin ja lykkään sitä tankkiin, ei se ainakaan pahaa tee.