Etusäleikön rungon irrottamiseksi pitää irrottaa ensin säleikön sivuosat. Ne ovat - ainakin tässä autossa - kiinni muoviruuveilla ja muovisilla klipseillä. (Kuka helvetin jästipää on keksinyt valmistaa ruuveja muovista??)
^ Ruuvit sijaitsevat säleikön sivuosien yläpuolella (2 kpl)...
...ja alapuolella (sielläkin 2 kpl)...
^ ...sekä kuvassa olevan listan reunan takana.
^ Myös krominväriset muoviosat säleikön keskeltä irrotetaan. Ne ovat kiinni klipseillä ja lähtevät irti vääntämällä varovasti esim. talttapäisellä ruuvimeisselillä.
Vanha säleikkö rapisi komeasti kappaleina irti:
Säleikkö oli vähän niinkun entistyny:
Siihen oli vetäisty pelkkä pintamaali tehdasmaalin päälle, joten ei mikään ihme, että metalli oli ruvennut mätänemään. Kuten epäilinkin, tämä oli tarvikeosa, ei alkuperäinen.
Uuden säleikön rungon pitäisi loksahtaa vain työntämällä paikalleen, mutta koska minunkin ostama patrikkeli oli tarvikeosa, se ei mennyt ihan niin kuin elokuvissa. Säleikön sivuosien alareunassa on muoviklipsit, jotka piti irrottaa ja laittaa ensin uuteen runkopalaan kiinni ennen kuin rungon sai laitettua paikalleen. Hiukan monimutkainen mänööveri, mutta onnistui lievän kiroamisen jälkeen.
Säleikön irrotusten jälkeen auto näyttää haamulta. Oikeanpuoleinen säleikkö on tässä jo paikallaan:
Uusi säleikkö paikalleen:
Ja muoviset keskiosat kanssa:
Nyt bemu näyttää taas autolta eikä joltain mikä on kaivettu roskavuoren sisältä.
Säleikön keskiosa oli pahasti ottanut hittiä, joten se menee myös uusiksi jossain vaiheessa.
Ps. Auto on ruvennut nykimään. Nykiminen ilmenee lähinnä tietyillä kierrosalueilla ja vain silloin, kun kaasun nostaa ylös. Merkillistä.
* * * Edit 25.7. * * *
Tässä vielä yksi, parempi kuva uudesta nokkarakenteesta.
Kommentit