Koska Das Auto on päättänyt jälleen kerran ruveta kulkemaan (etenkin sadekelillä) niin kuin siinä olisi moottorin paikalla ritsa ja kuminauha, päätin, jälleen kerran, ottaa puolat ja tulpat pois ja putsailla öljyt tulpankoloista. Leimallista puolaoireilulle on nimittäin se, että oireet pahenevat kostealla säällä ja/tai kuumalla koneella. 

Ensin tein puolatestin: otin yhden puolanjohdon kerrallaan irti auton ollessa tyhjäkäynnillä ja kuuntelin, muuttuuko käynti. Tämä on kätevä keino päästä jyvälle mahdollisesti hajonneesta puolasta. Jos joku puola on kaputt, sen irrottaminen ei muuta koneen käyntiä suuntaan eikä toiseen. Tässä tapauksessa tämän testin perusteella kaikki puolat ovat ehjiä: jokaisen irrottaminen aiheutti käynnin selvän huononemisen. 

Ja olihan siellä tulpankoloissa taas öljyä, 6., 5. ja 1. pytyissä pahiten. Kuutosesta ja nelosesta oli myös puolista hajonneet kumieristeet kärjistä niin että tulpan eristys oli käytännössä olematon ja öljyä pääsi varmasti luikertelemaan myös tulpan ja puolan elektrodien väliin. Sanomattakin lienee selvää, että tämä ei tee järin hyvää kipinälle. 

Putsailin tulpat ja kolot ja puolien hatut ja vaihdoin pahiten hajonneet hatut uusiin. Sinne jäi vielä yksi epämääräisen näköinen puola ja pari sellaista, joiden kumihattu oli halkeillut, mutta kokeillessa käynti oli jo huomattavasti tasaisempaa.

Kohtapuoliin vaihtuu venttiilikopan tiivisteet, sitten öljyongelma poistuu (toivottavasti).