No niin. Nyt se sitten teki saman tempun. Käynti on ollut vähän hassua jo viimeisen viikon ajan, etenkin tyhjäkäynti joka tuntuu seilaavan vähän sinne sun tänne, mutta muutoin auto on toiminut. Näinhän siis jo kirjoitin. Eipä olisi pitänyt kirjoittaa.

Eilen jäin vähän sutimaan jäisessä ylämäessä liikkeelle lähtiessäni, ja siitähän bemu ei sitten tykännyt yhtään. Siitä eteenpäin sitten mentiin nykien ja köhien ja kaasuun ei taas vastattu tippaakaan, hyvä kun liikkeelle pääsin. P neuvoi kokeilemaan taas sitä akunkengän irrotusta.

Tänään kaivoin työkalut auton takakontista, revin ukon kanssa takapenkin irti ja irrotin sen miinuskaapelin. Ja akkuhan siis oli siellä mahdollisimman veemäisessä paikassa takapenkin alla.

20140222_153115-normal.jpg20140222_153121-normal.jpg

Jos nyt se ei olisikaan toiminut, niin oli tuosta se hyvä puoli, että löysin tytön Monster High -nuken kadonneen korvakorun penkin alta. :P

Mutta se tuntui toimivan. Kenkä oli irti 10 minuuttia (no okei, ehkä 20, kun piti juoda kahvit odotellessa), ja kun sitten käynnistin auton, se lähti ihan nätisti ja kävi tasaiseen.

Minä en tiedä mikä siinä on vikana. P sanoi, että todennäköisesti joku anturi sieltä on paukahtanut tai ainakin meinaa paukahtaa, ja se lyö oikoseen ja antaa moottorille virhelukemia. Lambda ehkä.

Joka tapauksessa nyt, kun auto kerta taas toimii, niin mennään teippaamaan.

20140221_123938-normal.jpg

Ps. P takoi minun päähän, että se edellinen akkuoperaatio ei siis ollut akun nollaus, niinkuin tämä tollisko asian ilmaisi, vaan kyseessä oli akun kenkien irrotus vikakoodien nollausta varten. Meniköhän oikein.