Eilen suoritin auton huollon näyttökokeen. Läpi meni, ja arvosana kiikkui kakkosen ja kolmosen välimaastossa (asteikolla 1-3), mutta tipahti kuitenkin kakkosen puolelle. Ei se mitään, olen enemmän kuin tyytyväinen. Muutama asia oli, joihin pitää kiinnittää huomiota ja joita pitää parantaa (lähinnä työprojektin hallintaa kokonaisuutena ja ajankäytön parempaa suunnittelua, näytössä kun meinasi aika loppua kesken kun poukkoilin asiasta toiseen), mutta kokonaisuudessaan näyttö meni omastakin mielestäni hyvin.

Sitten autosta. Tunsinpa itteni harvinaisen tyhmäksi kun rupesin ottamaan tarkemmin selvää niistä iskarien yläpäistä. Siis minä tonttuhan tarkistin vain että ne yläpäiden mutterit siellä hattuhyllyllä on kiinni, kun oikeasti iskarin yläpää tarkoittaa ihan eri asiaa. Pitää siis purkaa molemmat takaiskaripaketit pois ja katsoa, missä kuosissa ovat ne kiinnikekumit ja kupit, joihin iskunvaimentimet itse kiinnittyvät, ja jonka kautta ne kiinnittyvät sitten auton koriin.

Toinen juttu, auto on ruvennut tärisemään käydessään, jopa tyhjäkäynnilläkin. Tärinä tuntuu itse asiassa pahemmin paikallaan ollessa: ratissa, polkimissa, vaihdekepissä ja persuksissa. Kun moottorin sammuttaa, tuntuu selkeä voimakkaampi tärähdys. Kiihdyttäessä ohjaamoon kuuluu aika voimakas koneen mörinä, jollaista ei pitäisi kuulua, tai ei ainakaan ole aikaisemmin kuulunut. Niin jotta arvatkaas mitä. Vähän googlettelemalla selvisi, että todennäköisin syypää on rikkoutuneet/väsyneet moottorin kannakekumit, joiden tehtävä on vaimentaa koneesta auton koriin johtuvaa tärinää ja ääniä. Niiden vaihtaminen näyttää olevan vielä hauskempi homma kuin takakelkan puslien vaihto. Näyttää siis siltä, että ensi kouluviikosta tulee mielenkiintoinen.

Alpinweisskin sai eilen kunnon kesärenkaat alleen. Nyt sen käynti on taas muuttunut oudon humppaavaksi, mutta bensa oli aika loppu, joten katsomme, muuttuuko tilanne menoveden tankkaamisella. Takajarrupalat pitää uusia ja pakoputki paikata ennen kuin mennään leimalle.